Thursday 4 December 2014

Saya sudah kembali!

Tiba-tiba datang mood nak tulis blog balik sementara tunggu anak nk habis menyusu. Huhu. Yer aku dah bselamat beranak 15 Mac lepas. Hampir dua minggu sebelum beranak dah mula berkampung di ward antenatal. Seminggu di ward postnatal. Hampir dua minggu lagi di prediatrik. Sebulan duduk hospital aku dah macam maskot kompleks kesihatan wanita dan kanak-kanak ppum. Sana sini muka aku jer. Sampaikan budak nurse praktikal siap tegur "akak ni saya pergi mana-mana pun akak ada. Haritu antenatal ni postnatal" yer dik nak buat macam mana. Kalau ikutkan akak pun tak hingin nk berkampung kat hospital ni lama-lama.

Pengalaman duduk ward lama macam tu buat aku insaf kejap. Rasa macam Allah tarikh nikmat sihat tu kejap. Mentally aku memang down. Even physically aku tak da lah sakit tenat mana pun. Tapi duduk terkurung tak boleb keluar macam duduk kat jail memang buat aku jadi stress sangat. Tambahan laki aku boleh pulak kena outstation masa tu. Bukan dekat malaysia tapi sampai istanbul, israel entah mana lagi tempat dia kena pergi masa sebulan aku warded. Masa last day laki aku nk pergi aku siap nangis 1 hari. Sampai nurse tengok pun pelik. Ish tak sanggup dah rasa nak kena lagi macam tu. InsyaAllah next post nanti nk cerita macam mana aku kena warded dan pengalaman bersalin mengejut. Till then, assalamualaikum semua. Meh iols belanja gambar anak iols yang kiut miut alolololo

No comments:

Post a Comment