Thursday 1 August 2013

kedai perabot vintage dan antik di malaysia

Di kala aku menulis entry ni, aku tak pasti sama ada impian konsep modern vintage untuk living room rumah aku nanti boleh direalisasikan atau tidak.

Semalam ayah offer kata nak belanja set ruang tamu ala-ala arab. Konsep duduk atas lantai. Oh noooooo!!

Jadi modus operandi aku sekarang ialah hendak cari set kerusi untuk ruang tamu sebelum ayah balik dari Arab beserta dengan set ruang tamunya.

Kini aku tengah mencari kedai menjual barang antik and vintage. Surprisingly aku berjaya jumpa beberapa kedai antik dan most of them are in klang vallery area. Sumpah terkejut rupanya ramai peminat tapi biasalah most of them ialah orang tua. There are also second hand furniture shop that sold vintage furniture. I guess it depends on your luck. Now let's checkidaut kedai-kedai.

Pasar karat Rengit, Johor - Sangat famous dengan industri perabot vintage and antique. Orang kata perabot ni banyaknya dari Singapore. Harap-harap boleh heret suami aku datang sini lepas raya nanti.

Second hand furniture shop in Taman Melati - Phone number 016-97145731, 016-343 1276.

Perabot terpakai batu caves - 03-6188 9292 / 012 232 3302. Tapi ada blogger kata kedai ni a bit expensive sikit.

Garage sale at Angggerik Mall Shah Alam (every sunday)

Teratak rimbun - Encik ni ialah collector and conservator barangan antik. He not only sell but also repair the furniture. To be honest memang aku sangat impress dengan hasil dia buat. Check out his blog.

Pusat perabot terpakai in Kota Kemuning. 012-277 2344 or 017 965 1844. Kedai ni ada cawangan di Seksyen 19. Dekat dengan area De Palma Inn.

The garage sale shop. - Tadisma Business Park, Seksyen 13 Shah Alam.

Thers's one more in Melaka - Imans Jaya Enterprise at Pokok Mangga Melaka.  019-655552. Tapi yang ini aku rasa memang tak pergi lah kot. Just suka tengok perabot antik dia especially dresser-dresser lama. Semuanya cun!

These are all the shop that I've found online. Kalau ada siapa-siapa yang baca entry ni (kalaulah ada kan....) yang tahu mana-mana lagi kedai perabot vintage bagitahulah kitew yer... Macih.

2 comments:

  1. hi farhani. thanks for sharing!

    ReplyDelete
  2. askum...saya ingin mencari kedai antik yang membeli Real Antique Original His Master Voice Grand Table Phonograph. original His Master Voice grand table gramophone with all original parts.kalau awk ade source sy sgt berterima kasih..or awk bole try link dbwh
    http://www.mudah.my/vi/26323993.htm ..tq2

    ReplyDelete