Thursday 1 November 2012

this is my card..... ececeyyy...


Ya, terdapat kesalahan pada ejaan nama bapa saya di situ.

ewahh.. bukan main excited nak bagi name card dekat orang, sebab dah ada name card holder baruuuuu..

Cantik tak, cantik tak? Tapi kurang kemas sikit.. Nak kena practice jahit lurus lagi. Tangan gegel pegang kain. Huhu.

last i am supposed to continue my bunga telur project, but i end up to spend the night by making a name card holder to myself. selamba jer kan, macam ada setahun lagi nak kawen.. padahal empat bulan je lagi. dakpe dakpe. I is confident. Aku confident boleh siapkan kerja kawen kalau mulai dari malam ini, hanya tidur 3 -4 jam jer sehari.. Ok lah. Nanes 

Name card holder ni kan, kita dapat pattern dari sini taw. Kita tengok macam senang jer, lepas tu kita pon buatlah.. sekali memang betul pon senang. Tapi sebab kite tak ada getah wambut so kita tak jahitlah tali dengan getah untuk tutup holder ni. Eh kenapa tulis gaya mengada-ngada taik kuda ni...

Korang kalau rajin boleh gunakan fabrik dari pelbagai corak dan warna untuk compartment dalam holder ni. Tapi aku kan pemalas, aku guna satu jenis fabrik ja, lagipun pilihan corak dan warna kain cotton aku tak da yang sepadan. Kang main mix jer, mahu dah macam pilihan kap lam ya nga. 

Serius menjahit ni sangat addictive, aku kalau boleh tiap-tiap hari aku nak jahit satu benda, tapi masa memang cemburu dengan aku, jadi memang terkangkang terkekang sikitlah hasrat aku ni. Nanti bila-bila aku cerita pasal sarung laptop yang aku jahit kelmarin pulak yer.

Happy sewing!



No comments:

Post a Comment