Monday 29 October 2012

hot chocolate nutella

Yuuhuu.. another recipe from pinterest.. Hiks. Aku tidak suka memasak, kecuali ia menggunakan bahan berasaskan cokelat. Ini menjawab persoalan mengapa aku asyik buat brownies, kek cokelat atau biskut chocolate chip. Adik aku sampai dah boleh tahu apa aku buat bila sibuk di dapur. Ok, cukup merapu di sini. 

Resipinya ialah seperti yang aku ambil dari sini. Basically, kaedahnya mudah ja, hanya guna nutella dan susu penuh krim. Tapi review dari saya, mungkin lebih sedap jika tambah serbuk cokelat sikit dan pilih jenama susu yang korang tak muak. Aku guna susu dutch lady, tapi bila teringat barista cafe muzium bank negara guna susu jenama marigold untuk bancuh air cokelat kegemaran aku, jadi aku rasa mungkin susu marigold lebih sedap dari dutch lady. Ya, akan dicuba selepas ini. Sementara itu enjoy gambar hamba yang tidak seberapa ini. Untuk resipi dan kaedah pembuatannya klik link yang diberi. Iols is pemalas nak taip. Sekian. 



Maaf presentation tak vogue da vast. Tapi rasanya dap. dap dap. Cecube. cecube. 

No comments:

Post a Comment