Sunday 10 February 2013

Butterfly beanie (sangattt....)

Hoih.. Lama betul tak tulis blog. Nak kena ni. Pemalas betullah! Sebenarnya banyak entry draft tapi malas nak publish sebab tak da gambar :P Hmmm.. exactly 1 month before i signing off my life to a man. Lepas ni dah tak boleh marah-marah pacek An dah. Dah tak boleh nak emo-emo tak tentu pasal. Merajuk kerana benda yang remeh-temeh (and many more!!) Dah tak boleh buat sebab tu sebab nanti berdosa. Aishh. I am gonna miss my bachelor life after this :( Sekarang ni saya tengah pulun buat doorgift handmade (i cannot remember whose idea is this, but this idea sucks). I have a bad headache due to short hours of sleep and i am running of ideas and creativity. Urrggghhh My brain needs to rest! Namun begitu, dalam pada sibuk tu saya sempat juga curik masa untuk crochet benda yang tak berkaitan. hehe. Saya sebenarnya sukaaaaaaa sangat tengok topi ini. Comel kan? Olivia butterfly katanya... 

Picture and pattern credit to : vallieskids

Crafter orang putih ni jangan main-main kalau tak letak link dekat blog dia orang mahu kena saman nanti. Ai is takut ok. So selepas lihat topi ini saya telah terinsperasi untuk buat satu. Dan hasilnya ialah seperti ini. 


Sorry lah berlatar belakangkan cadar katil saya yang dah buruk jer. Nanti kahwin korang kasi lah hadiah cadar comel-comel yer. 

I made this during my way to work and it takes me only 1 day to finish it. Terer tak?? Separuh time nak pergi separuh lagi time nak balik. Saya guna warna yang berbeza sebab kehabisan benang kuning. Kebetulan benang merah ada dalam beg, maka saya belasah je lah guna, janji siap. Bukan untuk tempahan orang pon, saya buat kot kot nanti insyeerah dah besar boleh pakai. Nak bagi Ada tapi dia "kurus" sangat. Confirm tak muat. So simpan je lah dulu buat pekasam. 










No comments:

Post a Comment