Saturday 22 September 2012

talking about branding and labelling

entry kali ini kita cakap bisnes sikit lah yer. Untuk pengetahuan uols, iols is baru sahaja menghasilkan packaging baru dan label untuk setiap product handmade iolss.. Kelas takk? kelas kannn.. All this time bila menjual dekat sahabat handai, ramai yang complain.. "weh letak lah dalam plastik, barulah senonoh sikit, ni comotlah orang dah pegang-pegang." 
T_T Ok fine. Bukan tak nak buat, tapi malas. 

So niat untuk membungkuskan product handmade saya ini muncul bila tengah sibuk siapkan wedding favours untuk diri sendiri. Gila gigih kot potong kertas kraf selai-selai sebab dah terbeli kertas kraf yang besar masa kat Daiso dahulu. Before this i've come with few names for my own branding kan, kejap-kejap crochet by farhani, kejap hanahani handmade, tapi sekarang ni nk guna made by farhani je lah, ringkas dan jelas. Aku malas bila orang tanya pasai pa letak hanahani. (eleh. orang nak gabung nama boyfren kite dengan kite pon tak boleh tauu..). Jadi aku harap tajuk jenama aku ni terkesan ni hati anda semua. hiks. 



pembalut plastik beli kat GM klang. harga agak murah rasanya kot. 200 helai rm 7 ja.

Idea untuk label saya banyak ambil dari craft blogger di luar sana. Instead of using rubber stamp and stamp one by by on paper, saya prefer printing ja kott.. Lagi mudah, even mahal sikit. sobbss.. 
 

No comments:

Post a Comment