Saturday 22 September 2012

fabric flower burnt edge

silalah baca tajuk di atas. fabric flower burnt edges.. speaking london gitu. sapa sini ada banyak kain perca chiffon tak guna.. bak sini kasi kat saya.. lai..lai.. nak tahu kenapa saya mintak kain chiffon? sebab kain chiffon boleh buat bunga fabrik yang akan dibakar di hujung-hujungnya itu.. pehe? 
Tapi bukan kain chiffon jaa boleh guna, kalau ada satin kaa, organza ka, apa-apa saja kain yang bila di bakar akan melengkung dan bergulung sikit memberikan effect seperti bunga yang sedang mekar.. ececeyy.. 

hari ini saya spend satu hari kot nak buat bunga-bunga ini, kain-kain semuanya kain perca ihsan mak cik jahit baju belakang rumah. untuk kaedah buat, sila google sendiri. sebab tak macam pula nak tempek gambar satu-satu. kerja ada sejuta lagi nak buat. untuk hasil yang saya buat sendiri boleh lah tengok gamabr di bawah yer. 


untuk cubaan pertama saya jadikan penyepit rambut ja. test power dulu. 

Mula-mula tak tahu apa nak buat dengan bunga ni, sebab pakai kain chiffon kan.. macam fragile sikit.. bila dah buat banyak-banyak baru dapat idea nak buat hand bouquet . makanya hand bouquet untuk saya kawin nanti dah ada satu.hiks. 

hand bouquet yang tidak siap lagi sebab dawai habis.. malas nak pi kedai beli. 

No comments:

Post a Comment