Monday 17 December 2012

inspirations

Semalam anak saudara aku datang rumah. Tiba-tiba tanya macam mana aku buat bunga fabrik. Rupanya budak-budak ni belajar buat bunga fabrik sendiri masa cuti sekolah ni.. Laaaa.. kenapa tak cakap nak belajar.. Haha.. Sabar je lah. 

Sebenarnya aku dah nampak dah dia orang pakai pin kain. Macam buat sendiri jer tapi malas nak tegur lagi. Bila aku tanya macam mana tiba-tiba minat nak buat? Dia orang kata " Sebab suka tengok kak ani buat." Auuuwwww tak sangka diri ini menjadi sumber inspirasi dia orang. padahal aku ni pun consider beginner lagi. Terus aku kasi dia orang mana-mana kain dan supply kraf yang aku tak guna kat dia orang. Hamek kauuu.. Haha nampak sangat aku ni pantang dipuji kann.. 

Kadang-kadang aku pon terfikir, macam mana yer aku boleh terjebak dengan benda kraf ni? Yang seingat aku dulu masa mula-mula bercinta dengan pacek an aku teringin sangat nak buat satu benda untuk dia. Masa tu benda yang aku terfikir ialah kopiah. Maklumlah bercinta dengan ustaz lah katakan... Kebetulan room mate aku di USM dulu memang pandai mengait. So memang kira cantik lah tu, terus belajar mengait dengan dia. Tapi aku mengaji tak lepas. Buat sekejap terus give up sebab honestly mengait (knitting) memang susah (bagi aku). Tapi bila mula kerja dekat muzium dan jumpa dengan colleague yang turut buat benda kraf, minat tu bercambah balik. Tiba-tiba jer aku boleh terminat crochet. Padahal dulu hook crochet pon tak kenal weh. serius aku tak tahu apakah itu menatang crochet. 

Lepas terbeli buku crochet masa big bad woof tahun lepas aku terus belajar crochet. Sendiri. Yes, i considered myself as self taught. Youtube and website jadi panduan. Alhamdulillah i can learn through tutorial provided online. At this time, i am inspired by craft blogger especially from western country. Bukan nak cakap craft blogger local tak bagus ke hape kan. But most of international craft blogger are really creative. And their creativity have inspired me to become just like them. So this is one of the main reason why i am having this blog. 


No comments:

Post a Comment