Thursday 20 September 2012

introduction to "made by farhani"

Assalamualaikum! Salam sejahtera buat yang bukan Muslim. Saya Farhani, pengasas, penulis dan pereka bagi "Made by Farhani". Blog mengenai barang-barang handmade dan DYI yang dihasilkan oleh saya sendiri. So dari situ dapat idea untuk beri nama blog ini. I made it myself uols! . Idea untuk membuka blog ini terbit bila ramai kawan saya yang mula bertanya dan memberikan cadangan untuk membuka sebuah blog craft saya sendiri. Maka lahirlah belog yang tidak seberapa ini. Gitu! 

Minat saya dalam bidang mula craft mula bercambah ketika melanjutkan pelajaran di USM. Tiba-tiba je ayat formal. Masa mula-mula belajar knitting (kamus bahasa melayu ialah mengait jarum dua) untuk buat kopiah 
untuk kesayangan. hiks. Tapi lepas stop for a while sebab knitting susah gila wohh.. Nanes T____T. Belajar lepas tu terus lupa. Titik perubahan paling drastik bila saya terbeli buku amigurumi untuk buat crobot. Comel gila kot. After that terus belajar crochet ikut buku, you tube dan blog craft omputeh. Terus pandai sampai kini. ewah. 

Saya mendapat inspirasi dari blog-blog kraf dari negara luar. Weh serius comel gilaaaa kot handmade product and DIY project dia orang. Tempting.. tempting... Maka kini selain dari crochet, saya juga mula terjebak dengan sewing. Entah lepas ini saya pun tak tahu. Silap-silap hari bulan embroidry. Tapi tu dah tahap dewa dewi dah tu. Baiklah. Kalau ada yang berminat mahu kontek-kontek, mahu tulis tulis emel, mahu kawan-kawan please do so by writing an email to dan_bes43@yahoo.com atau klik pada label facebook saya keh. Don't worry i won't bite. I makan nasik jer uols. 

Till then, XOXO, craft girls. (poyogila)



i am a grown up man. hehehe
technique : crochet


No comments:

Post a Comment