Thursday 27 December 2012

Hello 2013!!!!!

Haihh dalam masa beberapa hari ii, kita akan masuk tahun baru.. Tahun baru bermakna umur baru, tu yang aku tak suka. Tahun depan aku dah 26 tahun. Dah cukup matang untuk kawen. (Kununnya) Haha . Aku rasa bila masuk jer era 30an nanti, umur aku ialah rahsia. Sila jangan tanya.  
Well seperti biasa bila tahun baru orang akan tanam azam baru, walaupun azam tahun lepas belum tercapai ataupun belum diusahakan lagi. Hiks.. Aku lettew. Jadi apa kata tahun ni kita buat benda tambahan sikit, selain dari pasang azam baru yang kadang-kadang hanya warm warm chicken poop (yes again.. akulah orangnya), mari kita buat tabung kenangan terindah. Gitu tajuk.. 

I really like the idea of magical thinking by inchmark. She write down every happier moment that happen to her on that day. I twist it a bit, making it as happier moments of the year. Since 2013 is just around the corner kan, so this is the perfect time to start with our piggy bank of sweet moment. (Betul kan tabung dalam bahasa ialah piggy bank?) So the idea is that, starting from january 2013 (exactly from 12 am of 1st january) you write down on a piece of paper (macam post it ka) every single thing that can makes you senyum sampai ke telinga and put it in a bottle. We can call it as tabung kenangan terindah, ataupun tabung kegembiraan ka. Tak kesah lah apa nama sekalipun. So by the end of 31st december we open the bottle back, and read all the sweet memories throught out 2013.. Lepas tu senyum sorang-sorang dan berkata, banyaknya benda best yang berlaku tahun ni. Alhamdullillah. Amacam menariks tak? 

Idea ni sangat best sebab selain dari mengingati benda menyeronokkan yang berlaku dekat kita, at the same time boleh juga membuatkan kita rasa bersyukur ke atas segala yang berlaku kepada kita. Alhamdulillah again. So aku akan mulakan tabung kenangan terindah aku untuk tahun 2013, harap koleksi kertas dalam tabung aku akan meluak-luak sampai kena pakai tabung kedua. Ameen Ya Rabbal alamin. 

p/s : Tahun ni berazam mahu jadi insan yang lebih matang, lebih solehah, lebih bersabar, lebih rajin, dan seperti biasa lebih kurus. Fighting!!!!

 

No comments:

Post a Comment